Oficialii Ford au anunțat ieri că vor întrerupe producția modelului B-Max fabricat în uzina de la Craiova pentru șapte zile. Decizia a fost luată ca urmare a scăderii pieței europene de vehicule.
Criza vânzărilor de mașini din Europa continuă să afecteze grav producătorii și, în consecință, angajații acestora. În ciuda faptului că monovolumul B-Max produs la Craiova a devenit în scurt timp de la lansare cel mai vândut monovolum European cu peste 44.100 de unități înmatriculate în primele șapte luni ale lui 2012, compania producătoare se vede nevoită să oprească temporar asamblarea acestuia.
„Ca reacție la situația precară a pieței europene, Ford România ajustează volumele de producție ale uzinei de la Craiova și are în plan oprirea producției pentru șapte zile în luna septembrie, în cadrul secției Operațiuni Vehicule” au menționat pentru Capital reprezentanții Ford România. Conform acestora, deși „B-MAX continuă să fie cel mai bine vândut monovolum de dimensiuni mici din Europa, per total, piața auto continuă să scadă comparativ cu anul precedent. Ford România va continua să își alinieze producția la cererea efectivă a pieței și, datorită flexibilitații sistemelor noastre de lucru, putem reacționa în timp real la schimbările pieței, inclusiv prin creșteri de productie.”
Oprirea producției va afecta toți angajații uzinei de vehicule Ford. Aceștia vor primi însă în perioada de întrerupere circa 80% din salariu. „Conform Contractului Colectiv de Muncă dintre compania noastră și angajații săi din România, în timpul acestor zile de întrerupere a producției angajații se vor afla în somaj tehnic, fiindu-le plătite sumele astfel prevăzute. Suntem convinși că aceasta este o măsură temporară și că situația se va ameliora pe măsură ce vânzările de automobile pe piața europeană vor începe treptat să crească”, au menționat oficialii Ford.
Raportul de