Prima motocicleta din lume a fost brevetata in ziua de 29 august 1885, acum fix 128 de ani, de catre tehnicianul german Gottlieb Daimler, impreuna cu inginerul Wilhelm Maybach, care i-au dat numele "Reitwagen".
Tradus in romaneste ar insemna "vehicul-cal", dar in traducere libera i-as spune mai curand "vehicul de calarit".
Vehiculul de calarit a fost privit cu neincredere de contemporani, iar la efectuarea primelor teste, insisi inventatorii au admis ca asta "nu este o masina, este mai mult un dispozitiv de zdrobit oase", potrivit Infoniac.
Se pare ca scopul n-a fost atat crearea unui nou tip de vehicul, cat testarea unui nou tip de motor cu ardere interna, alimentat cu petrol lampant. Motorul cu petrol insa n-a mers, iar inventaotiri au trebuit pana la urma sa adopte unul cu benzina.
Prima motocicleta a avut un cadru din lemn si un motor cu un singur cilindru, cu roti din lemn, jante metalice si un resort care sa amortizeze socurile.
Motocicleta a functionat de la prima tesare, ceea ce a incurajat inventatorii, care au contiuat sa dea frau liber fantieziei lor creatoare. In curand, ei aveau sa monteze motorul pe o barca, pe o sanie si chiar pe o brisca, inlocuind calul cu motorul.
In 1886, inventatorii au montat acelasi tip de motor si pe o masina de pompieri, fara prea mult succes insa, datorita problemelor la pornire, care uneori durau chiar si o jumatate de ora. Sa nu uitam ca, la acea data, un motor nu putea porni rece si trebuia in prealabil incalzit, de obicei cu apa fierbinte.
In 1889, cei doi inventatori prezentau la Expozitia Universala din Paris un motor cu ardere interna si carburator cu jiglere, inventie care urma sa-i consacre si sa deschida un drum nou spre viitoarea industrie a automobilelor.
In ce priveste motocicleta, la sfarsitul secolului al XIX-lea, ea