Peste 500 de directori şi membri din comitetele de audit intern au subliniat faptul că funcţia de audit intern trebuie să joace un rol mai important în organizaţii, se arată în noul studiu dezvoltat de EY împreună cu Forbes Insights.
Doar 28% dintre cei chestionaţi în cadrul studiului au spus că auditul intern joacă un rol strategic în prezent, în timp ce 54% dintre ei au afirmat că principalul mandat al auditorului intern e pe cale să devină acela de consilier strategic, ceea ce marchează o schimbare radicală de abordare.
Oamenii de afaceri, ca şi organismele de reglementare, cer mai mult de la auditul intern. De asemenea, auditorii externi se bazează din ce în ce mai mult pe munca auditorilor interni, iar acţionarii cer un grad mai mare de asigurare în privinţa mecanismelor de control financiar. Organismele de reglementare analizează, la rândul lor, gradul de conformitate al companiilor într-un mediu în perpetuă schimbare. Pentru a răspunde acestor aşteptări din ce în ce mai mari, auditul intern trebuie să îşi schimbe orientarea de la funcţia clasică de conformitate la cea strategică de business.
Studiul - Global Internal Audit Survey: Matching Internal Audit talent to business needs - enumeră volatilitatea pieţei, instabilitatea financiară şi schimbările tehnologice rapide, alături de cererea tot mai insistentă din partea consumatorilor şi a organismelor de reglementare pentru mai multă transparenţă în privinţa operaţiunilor companiei ca fiind principalii factori care pun presiune pe funcţia de audit intern, determinând o extindere a rolului jucat de acesta dincolo de domeniul tradiţional al conformităţii.
“Mesajul clar ce se desprinde din studiu este acela că auditorii interni trebuie să înceteze să se mai considere doar nişte specialişti în conformitate şi să înceapă să-şi asume un rol mult mai amplu, mai degrabă strategic, în cad