Circa 4.000 de oameni intră în şomaj tehnic. Compania a luat decizia din cauza scăderii cererii de B-Max pe piaţa europeană, preferând această soluţie în locul disponibilizării personalului. Oamenii vor fi plătiţi cu 80% din salariul de bază pe perioada cât vor sta acasă. Muncitorii de la Fabrica de vehicule vor sta acasă șapte zile în septembrie, iar cei de la Motoare, două zile pe lună.
Fabrica Ford din Craiova va opri producţia câteva zile pe lună, începând din septembrie, ca urmare a diminuării cererii de vehicule B-Max pe piaţa europeană. Cei aproximativ 4.000 de angajaţi ai uzinei craiovene vor fi plătiţi în continuare de companie, conform Codului Muncii, coroborat cu prevederile contractului colectiv de muncă, cu 80% din salariile de bază.
Mesaj clar de la HR: Nu vor fi disponibilizări
Directorul de Resurse Umane al Ford România, Rob Ardley, a declarat, pentru GdS, în cadrul unui interviu acordat ieri, în exclusivitate, că nu vor fi disponibilizări, ci oamenii vor sta acasă în septembrie, dar trebuie să fie pregătiţi oricând să vină înapoi la muncă. „Deocamdată, vor fi blocări săptămânale ale producţiei, timp de șapte zile în total, în luna septembrie. Dar trebuie să rămânem flexibili, iar, când cererea îşi va reveni, trebuie ca oamenii să se întoarcă în fabrică. Când piaţa din Europa de Vest îşi va reveni - acolo sunt cei mai mulţi clienţi ai noştri - atunci şi cererea de B-Max îşi va reveni. Ar putea fi o creştere a cererii de motoare, astfel încât fabrica de la Craiova va fi echilibrată“, a spus Rob Ardley, care a adăugat că în alte fabrici Ford din Europa sunt programate zile fără producţie, cum ar fi fabrica de la Saarlouis, din Germania. Întrebat dacă vor mai fi opriri de producţie la Craiova în celelalte luni ale anului, managerul de resurse umane a precizat că nu doreşte să facă speculaţii pe această temă, deoarec