Consiliul Concurenţei a început ancheta, joi, în ceea ce priveşte licitaţiile desfăşurate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru construcţia unor drumuri.
Există suspiciuni că mai multe contracte cu furnizorii de materiale ar fi fost încheiate ilegal. Anchetele vizează direcţiile regionale de la Braşov,Timişoara şi Craiova.
Firma fostului rege al asfaltului Nelu Iordache a lăsat în urmă patru şantiere. Lucrările au fost abandonate în urmă cu aproape un an de zile şi până acum nu au fost bani pentru reluarea acestora. Noul constructor va trebui să repare şi stricăciunile provocate de trecerea timpului.
Este vorba despre segmentele DN 6 Alexandria-Craiova, DN 5 Adunaţii Copăceni, Centura Caracal şi Autostrada Nădlac-Arad, lot I.
Asta înseamnă că, în cazul DN 5, Adunaţii Copăceni, unde s-a realizat un sfert din lucrare şi s-au plătit cinci milioane de euro, ar mai trebui achitaţi încă 2,5 milioane de euro.
La lucrările de la centura Caracal, oficialii de la Dumuri au fost şi mai generoşi: au dat un sfert din bani pentru un stadiu de 17%. Acum trebuie să ia în calcul realizarea unei expertize tehnice, pentru a afla nivelul degradării. Cele mai mari probleme apar la terasamente.
Aceeaşi situaţie e şi la tronsonul de 22 de kilometri dintre Nădlac şi Arad. Oficialii de la Drumuri au găsit deja o companie care va începe din octombrie să remedieze pagubele.
Lucrarea nu este gata la vreme dar, culmea, va fi mai ieftină aparent. Dacă Romstrade ar fi încasat 96 de milioane de euro, actualul antreprenor ia doar 62 de milioane de euro. Poate însă majora preţul cu până la 20% dacă face modificări la proiect.
Pentru lucrarea realizată, firma lui Nelu Iordache a primit deja 18 milioane de euro. O sumă pe care statul ar putea s-o plătească di