Procedura în caz de accident în străinătate, pentru posesorii de poliţă RCA
Poliţa RCA emisă în România e valabilă în majoritatea ţărilor de destinaţie pentru turişti. Ce se întâmplă însă atunci când eşti implicat într-un accident în care nu tu eşti şoferul vinovat?
Prin Biroul Auto Român, România are legături în domeniul asigurărilor cu aproape toate ţările din Europa şi, în orice caz, cu toate ţările unde românii călătoresc frecvent fie ca turişti, fie ca rezidenţi temporari. Această apartenenţă ne conferă dreptul de a solicita şi obţine despăgubiri în cazul în care suntem implicaţi într-un eveniment în afara ţării. Chiar şi aşa însă, procedura de despăgubire nu este chiar cea mai simplă din lume, iar situaţiile în care deţinerea unei poliţe RCA nu este suficientă sunt destul de multe, chiar şi atunci când este vorba despre un eveniment unde sunteţi în postura de păgubit. Cea mai des întâlnită situaţie de acest tip este furtul automobilului, iar protecţia împotriva unui astfel de eveniment presupune în mod obligatoriu deţinerea unei poliţe CASCO cu acoperire în afara ţării.
Cum te protejezi de amenzi şi daune? Tot o poliţă CASCO ar fi extrem de utilă şi pentru cazul în care sunteţi lovit de un şofer care nu este asigurat RCA în niciuna dintre ţările cu care Biroul Auto Român are convenţii, şi nici nu deţine o asigurare de frontieră .Nu mai vorbim despre situaţiile în care dauna este provocată chiar din vina dumneavoastră sau de cazurile în care automobilul este afectat, de exemplu, de un incendiu.
Asigurarea Carte Verde, inclusă în orice poliţă RCA emisă de membrii Biroului Auto Român (BAAR), este necesară oricărei călătorii în afara ţării din cel putin două motive. În primul rând, nedeţinerea acestei poliţe poate atrage sancţiuni drastice chiar dacă nu sunteţi implicat într-un accident şi, în al doilea rând, deţinerea ei vă degrevează d