The Kentucky Kid, una dintre figurile marcante ale MotoGP-ului ultimilor ani, campion mondial cu Honda în 2006. Nicky Hayden a ajuns la 32 de ani, cu zece ani de experienţă în motomondialul de viteză, dar se află într-o perioadă nefastă la Ducati, fără victorie şi cu doar trei podiumuri în patru sezoane jumătate. Cu scurt timp în urmă, Nicky a fost informat că Ducati nu va mai conta pe serviciile sale din sezonul următor, iar viitorul în MotoGP îi este pus sub semnul întrebării. Ne-am întâlnit cu Nicky Hayden la GP-ul de la Brno, în Cehia, şi l-am provocat la o discuţie, chiar dacă în linii mari, despre problemele pe care i le-a făcut, de-a lungul timpului, prototipul Ducati Desmosedici. „Eşti din România? Vă place MotoGP-ul acolo?”, a deschis americanul conversaţia purtată în centrul de ospitalitate Ducati.
Nicky, e greu pentru tine să rămâi sută la sută concentrat având în vedere faptul că nu vei mai pilota pentru echipa de uzină Ducati în sezonul viitor?
Nu neapărat. (un zâmbet din colţul gurii sugerând că într-o discuţie purtată în afara paddock-ului, răspunsul ar fi fost altul). Sunt profesionist, mai este aproape jumătate de sezon şi nu sunt chiar aşa distrat de la obiectiv. Nu am observat nimic schimbat nici la cei din echipă, nici la mecanicii mei, aşa că sunt nerăbdător şi pentru ceea ce a mai rămas din sezon.
Vorbeşti despre partea a doua a sezonului. Sunt circuite pe care crezi că ai putea să obţii ceva mai mult decât ai obţinut până acum? Poate un podium?
Păi... Misano este o cursă importantă pentru noi, pentru Ducati (circuitul de la Misano Adriatico este circuitul de „casă” al constructorului italian). Mai e şi Silverstone, de fapt la Silverstone şi la Phillip Island îmi place cel mai mult să pilotez. Şi la Valencia e un circuit bun pentru Ducati. Poate în condiţii speciale, poate cu ploaie, putem reuşi să