În lunile iulie și august, în județul Brașov s-a desfășurat un amplu control asupra calității serviciilor din turism. Controlul a avut loc la inițiativa prefectului Mihai Mohaci, care prin ordinul nr. 466/09.07.2013 a înființat Comisia mixtă pentru demararea acțiunilor de control a operatorilor economici din turism.
Echipa de control a fost alcătuită din reprezentanți ai Direcției Sanitar Veterinare și Pentru Siguranța Alimentelor, Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor, Direcției de Sănătate Publică și ai Gărzii de Mediu, cu sprijinul Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Brașov.
Echipa de control a verificat serviciile de cazare din unitățile de primire turistică (legalitatea funcționării operatorului economic prestator de servicii de cazare, asigurarea conformității serviciilor de cazare prestate în structurile de primire turistică prin respectarea condițiilor și criteriilor prevăzute de legislația specifică) și calitatea serviciilor prestate în unitățile de alimentație publică (dotare saloane de consumație și bucătării, calitatea alimentelor și băuturilor servite consumatorilor, informarea consumatorilor).
Comisia mixtă a efectuat 57 acțiuni de control în urma cărora s-au aplicat sancțiuni în valoare de 135.000 lei, au fost retrase de la comercializare peste 70 de kg de produse și au fost date 2 ordonanțe de închidere/suspendare a activității.De asemenea, Serviciul de Investigare a Fraudelor a aplicat 41 de sancțiuni contravenționale în valoare de 42.000 lei și a demarat procedura de urmărire penală în 5 cazuri.
În urma controlului au fost descoperite numeroase deficiențe de la lipsa autorizațiilor necesare, nerespectarea condițiilor generale de igienă, depozitarea deficitară a produselor alimentare și a materiilor prime, nerespectarea condițiilor de transport, temperatură ș