Construirea sau extinderea unui centru de date se poate transforma într-un eşec, din cauza unei planificări nepotrivite, mai ales atunci când companiile nu îşi evaluează nevoile lor de afaceri în mod corespunzător.
Există nouă greşeli majore pe care companiile trebuie să le evite pentru a construi centre de date de succes, spun reprezentanții APC by Schneider Electric. „Multe centre de date sunt operate în afara unor limite sigure de capacitate sau fără a se asigura spaţiu pentru extindere. De asemenea, există multe centre de date aglomerate sau învechite care împiedică dezvoltarea afacerii. Intrarea în viteză pe piaţă este vitală pentru a avea succes şi, deseori, din cauza unei planificări confuze, multe centre de date sunt deja depăşite din punct de vedere tehnologic înainte de a fi finalizate”, a declarat Mirela Danciu, Vicepreşedinte APC by Schneider Electric.
Topul celor mai mari nouă greşeli pe care companiile trebuie să le evite când construiesc sau extind un centru de date sunt următoarele:
1. Neluarea costului total de proprietate (CTP) în considerare
Concentrarea doar pe costul de capital este o capcană des întâlnită. În planificare trebuie incluse şi costurile operaţionale şi mentenanţă (OpEx). Fără a calcula un buget de cheltuieli operaţionale şi de mentenanţă pentru o perioadă de trei-şapte ani, este imposibilă construirea unui model de recuperare a investiţiei (ROI) care să susţină decizii inteligente de business. Astfel, la construirea sau extinderea unui centru de date de tip „business-critical”, cea mai bună abordare trebuie să se concentreze pe trei parametri CTP: cheltuielile de capital, cele operaţionale şi de mentenanţă şi costurile cu energia.
2.Estimarea greşită a costurilor de construire
O altă greşeală comună poate apărea la estimarea costului de construire a unui centru de date. Multe astfel de estimări s