Asociația Comunelor din România s-a adresat de curând ministrului Finanţelor Publice, Daniel Chiţoiu. Prin intermediul documentului, primarii îi cereau demnitarului să dispună măsuri pentru corectarea anumitor „anacronisme”, ştiut fiind că până la finele lui august urmau să se efectueze modificări şi completări la anumite acte normative din domeniul fiscal.
Primarii au solicitat ca impozitul care se încasează de către compartimentele specializate ale autorităţilor administraţiei publice locale să constituie integral venituri ale bugetelor locale. Bugetele, conform hotărârilor consiliilor locale, să fie utilizate („în următoarea ordine”), pentru. a) efectuarea lucrărilor sistematice de cadastru în vederea înscrierii în cartea funciară; b) realizarea de investiţii pentru reabilitarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare existente şi execuţia de noi amenajări; c) cofinanţarea locală în cazul proiectelor/ programelor finanţate din fonduri externe nerambursabile; d) alte investiţii publice de interes local.
„Totodată, se impune ca şi impozitul pe alte categorii de venituri să fie tratat similar în ceea ce priveşte distribuţia între bugetul de stat şi cele locale cu impozitul pe venitul din salarii, pentru că toate activităţile se desfăşoară la nivel local”, completează preşedintele ACoR, primarul Emil Drăghici.
Asociaţia primarilor de comune respinge categoric măsura potrivit căreia impozitul pe veniturile din agricultură să fie încasate la nivelul primăriilor, în baza unor protocoale cu Ministerul Finanţelor Publice, căci „aceasta (măsura – n.n.) ar face ca primarii să fie priviţi de cetăţeni că percep noi «biruri», fără ca aceste venituri să facă obiectul utilizării pentru realizarea unor proiecte locale, pe de o parte, dar implică şi costuri pe care nu le putem suporta din bugetele locale, pe de altă parte”.
După cum ne-a informat pr