Portofoliul de clienţi întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri) al OTP Bank, un jucător de talie medie deţinut de cel mai mare grup financiar din Ungaria, a ajuns la circa 30.000 de firme la sfârşitul lunii iulie, ceea ce înseamnă un număr de 6.000 de clienţi noi de la începutul anului.
„Segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii este un segment profitabil. Ca număr de clienţi am înregistrat o creştere de 25% faţă de sfârşitul anului, de la 24.000 până la circa 30.000 de clienţi în prezent”, a afirmat Roxana Hidan, director al direcţiei întreprinderilor mici şi mijlocii a OTP Bank. Strategia grupului ungar se focalizează pe atragerea de clienţi IMM-uri, în primul rând pentru că rata de default pe portofoliu nou este redusă, de sub 5%.
La nivelul întregului portofoliu de clienţi IMM însă ponderea neperformantelor este de circa 20%. Multe bănci au declarat în ultimii ani că vizează creditarea întreprinderilor mici şi mijlocii, deşi firmele din acest segment au înregistrat cele mai multe cazuri de intrare în insolvenţă.
OTP a lansat pe acest segment un pachet de servicii care vizează agricultorii producători individuali şi SRL-uri care aşteaptă subvenţii de la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură (APIA), pachet care include administrarea gratuită a contului curent şi un comision redus la jumătate, de 1%, pentru acordarea creditului, dar şi acces gratuit la serviciul de internet banking.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 30.08.2013
Portofoliul de clienţi întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri) al OTP Bank, un jucător de talie medie deţinut de cel mai mare grup financiar din Ungaria, a ajuns la circa 30.000 de firme la sfârşitul lunii iulie, ceea ce înseamnă un număr de 6.000 de clienţi noi de la începutul anului.
„Segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii este un segment prof