La Cluj-Napoca va funcţiona, în premieră, din 2014, un telefon special dedicat urgenţelor celor mici. Call-center-ul va putea fi accesat de către părinţii din toată ţara şi este gândit şi ca o modalitate de decongestionare a Unităţii de Primiri Urgenţe a Spitalului de Copii din Cluj.
Proiectul este derulat de către Spitalul de Urgenţă pentru Copii din Cluj, în parteneriat cu Fundaţia Părinţi din România şi va fi implementat ca proiect-pilot, pe o perioadă de 6 luni, cu avizul Ministerului Sănătăţii, din 1 ianuarie 2014. Call-center-ul este creat din fonduri private.
La call-center vor lucra medicii pediatri din cadrul Spitalului de Urgenţă pentru Copii din Cluj. „Părinţii vor putea primi sfaturi, telefonic, de la medici spacialişti pediatri de la Spitalul de Copii din Cluj. Call-center-ul va funcţiona 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână, graţie partenerului pe care îl avem cu Fundaţia Vodafone România", a explicat, pentru ZIUA de CLUJ, directorul medical al Spitalului Judeţean de Urgenţă pentru Copii, medicul Călin Lazăr. „Într-o zi de weekend avem 120 de consultaţii, din care doar 15 cazuri necesită internare. Deci sperăm să putem oferi o modalitate suplimentară de triere a urgenţelor", a punctat Lazăr.
Sistemul este gândit astfel încât să poată degaja sistemul de urgenţă din cadrul unităţii medicale. La Call-center vor lucra 20 - 25 de medici, care vor fi salariaţi suplimentar dintr-un fond asigurat de partenerii proiectului. Pentru buna funcţionare a Call-center-ului este nevoie, într-o primă fază, de 30.000 de euro. Centrala şi soft-ul cu care vor lucra medicii a fost donat de către o companie de telefonie mobilă, iar banii necesari vor asigura salariile medicilor, precum şi chestiunile administrative pe o perioadă de 3 luni. „Call-center-ul va funcţiona în Unitatea de Primire a Urgenţelor (UPU) şi e proiectul pe care l-am gândit pentru spi