TIMISOARA. Primaria Timisoara se lauda cu un super-film care “face cinste Timisoarei peste hotare“, in conditiile in care orasul nostru candideaza la titlul de Capitala culturala europeana pentru anul 2021. Daca alte orase, cum ar fi Clujul, au un film de promovare gata de anul trecut, municipalitatea timisoreana abia acum, in august 2013, a facut public primul video. Deja controversat, spun atat timisorenii, cat si specialistii in comunicare.
De la lansarea video-ului au aparut o sumedenie de mesaje care critica filmuletul de 2 minute si 30 de secunde, care a costat 3.500 de euro, bani veniti din sponsorizari, anunta cu mandrie reprezentantii Primariei Timisoara.
Filmuletul infatiseaza o tanara care se plimba cu bicicleta prin oras, in unele locuri chiar pe trotuare, ceea ce este ilegal, atata timp cat nu exista pista, dar si prin Piata Victoriei, unde tot Primaria a impus restrictii de circulatie. Cu toate astea, municipalitatea se da “prietenoasa” cu biciclistii. De altfel, multe cadre din filmulet prezinta cladiri de birouri din Timisoara, mai putin obiective turistice. Chiar timisorenii au fost cei care au criticat faptul ca lipsesc cu desavarsire multe din atractiile Timisoarei, dar si minunatele cladiri istorice renovate.
Potrivit lui Vlad Fiscutean, expert in comunicare si branding senzorial, spotul publicitar aduce un deserviciu brandului Timisoara, pentru ca “promoveaza niste atribute indezirabile si comunica intr-un mod incoerent”.
“In lipsa unui brand de oras realizat profesionist si pe baza unei documentari serioase, toate eforturile de a promova Timisoara vor aduce mai mult rau decat bine. Dupa o comunicare gresita iti revii cu greu, in timp si mai ales cu cheltuiala mare”, considera Vlad Fiscutean.
Expertul in branding senzorial vorbeste despre cadre compuse gresit, imagini montate haotic si expunere, probleme de ord