La un an de la demararea producţiei lui B-Max la Craiova, Ford ia cea de-a doua măsură în a micşora numărul de maşini asamblate în România, în condiţiile unei pieţe auto europene în scădere.
La un an de la demararea producţiei lui B-Max la Craiova, Ford ia cea de-a doua măsură în a micşora numărul de maşini asamblate în România, în condiţiile unei pieţe auto europene în scădere. Mai mult, această măsură vine după ce în toamna anului trecut uzina a oprit unul din cele două schimburi de producţie tot pe fondul unei cereri scăzute, reducând ritmul de la 550 la 250 de maşini pe zi, care ulterior a crescut la 365 de maşini pe zi.
"Ca reacţie la situaţia precară a pieşei europene, Ford România ajustează volumele de producţie ale uzinei de la Craiova şi are în plan oprirea producţiei pentru şapte zile în luna septembrie, în cadrul secţiei Operaţiuni Vehicule", au declarat pentru ZF oficialii companiei. În Prima jumătate a anului piaţa europeană a pierdut aproape 10% din volum, iar B-Max se adresează cu precădere tinerilor, unde rata şomajului în Europa este de peste 20%.
Astfel de măsuri de a opri producţia timp de câteva zile într-o lună a adoptat şi Dacia anii trecuţi, ultima oară în vara lui 2012. În total anul trecut Dacia a oprit producţia timp de 6 zile la Mioveni. Pe de altă parte, în timp ce gama Dacia produsă la Mioveni se apropia de sfârşitul ciclului de viaţă, atunci când cererea scade, la Ford ajustările se fac încă din primul ande viaţă al modelului, din cei opt ani de viaţă estimaţi pentru B-Max.
Având în vedere cadenţa zilnică de 365 de maşini, în acest interval Ford reduce producţia lunară cu aproape 2.600 de maşini, în valoare de peste 38 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro. Având în vedere că în iulie Ford a produs în România peste 7.100 de maşini, măsura va însemna reducerea producţiei cu cel puţi