Despre septembrie, sau cum i se mai spune în popor, “luna lui Răpciune”, avem a consemna că, în general, este luna strângerii recoltei, a transportului şi depozitării acesteia, este perioada din an în care se tocmesc nunţile, oamenii sunt parcă mai voioşi, iar zilele încep a se scurta.
Luna septembrie are 30 de zile iar intervalul diurn şi cel nocturn este egal împărţit, fiecare avînd cîte 12 ore. Este prima observaţie de importanţă deosebită pe care toţi cei ce conduc un autovehicul, trebuie a o lua în seamă.
Un alt element de mare importanţă pentru dinamica relaţiilor stabilite de cei ce şofează pe parcursul deplasărilor, pe diferite direcţii şi motive, are în vedere gradul de intensificare al mobilităţii parcului!
Se ştie că elemental esenţial al accidentologiei rutiere este dat de numărul şi frecvenţa mişcării autovehiculelor pe o anumită suprafaţă de rulare. Probabilitatea comiterii unui eveniment rutier începe să se activeze din primul moment al mişcării roţilor. De aici necesitatea ca şoferul să fie, permanent, atent concentrat, prudent la tot ce se derulează dincolo de parbriz sau lunetă. Orice şofer ştie sau ar trebui să cunoască faptul că, el şi maşina la volanul căreia se află sunt plasaţi în centrul unui imaginar patrat. În una din aceste patru direcţii se vor configura, mai devreme sau mai tîrziu, elementele unui risc rutier care va trece din stare latentă, în risc ce evoluează spre accident.
Iată, prieteni, un exemplu: rulaţi cu autovehiculul pe o stradă sau şosea, traficul este relativ intens şi observaţi pe marginea trotuarului sau acostamentului, un grup de copii a cărui atitudine faţă de maşinile ce trec pe lîngă ei, este, cel puţin deocamdată, indiferentă.
Pînă la apropierea maşinii nici unul dintre partenerii de drum care au trecut de copi care aparent aşteaptă ceva, nu au luat măsuri de natură a evidenţia preoc