Cele mai mari 20 de lanţuri de restaurante din România au afaceri cumulate de un miliard de lei (232 de milioane de euro), ocupanţii podiumului, lanţurile internaţionale McDonald’s, KFC şi Pizza Hut contribuind cu 70% la total. Piaţa restaurantelor din România, despre care există puţine date, este puternic fragmentată, cei mai mulţi dintre cei peste 17.000 de jucători având afaceri de sub un milion de lei.
În spatele celor mai multe businessuri din domeniu, indiferent dacă este vorba de brand local sau străin stă un antreprenor român. Astfel, McDonald’s este singurul brand străin venit direct pe piaţă, celelalte fiind venite în franciză. În cazul lanţurilor KFC, Pizza Hut şi Paul, acţionarii sunt firme înregistrate în Cipru. Şi operatorul restaurantelor din complexul hotelier International are drept acţionar o companie înregistrată în Cipru.
Totodată, există localuri care deţin restaurante, dar care sunt operate de companii care au un alt CAEN, cum ar fi baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor. De asemenea, restaurantul din magazinul Ikea, care este potrivit datelor ZF unul dintre cele mai mari din ţară, cu afaceri de circa 4 mil. euro, nu îşi face loc în top pentru că rezultatele sunt înregistrate pe o singură companie, la comun cu cele ale magazinului.
Pe piaţa din România operează circa 17.000 de companii cu CAEN-ul restaurante, cele mai multe dintre acestea, circa 3.200, în Bucureşti.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Cele mai mari 20 de lanţuri de restaurante din România au afaceri cumulate de un miliard de lei (232 de milioane de euro), ocupanţii podiumului, lanţurile internaţionale McDonald’s, KFC şi Pizza Hut contribuind cu 70% la total. Piaţa restaurantelor din România, despre care există puţine date, este puternic fragmentată, cei mai mulţi dintre cei peste 17.000 de jucători având afaceri de su