Astăzi există utilaje performante şi fonduri europene, dar lucrările la drumurile din judeţ, chiar şi cele pe distanţe de câţiva kilometri, se încheie, aproape invariabil, cu întârzieri, uneori şi de ani de zile. Acum jumătate de secol, maşinăriile erau o raritate, iar oamenii munceau manual, cu lopata, târnăcopul şi roaba, în condiţii dintre cele mai vitrege. Chiar şi aşa, termenele de execuţie ale lucrărilor erau respectate, ba, cum este şi cazul drumului naţional 17A, care leagă Sadova – Palma – Suceviţa, un drum cu privelişti extraordinare, constructorii făceau tot posibilul pentru a se achita de sarcini în timp util.
„Dragi tovarăşi constructori! Vă transmit, în numele Consiliului Judeţean de partid, cele mai sincere felicitări pentru punerea în funcţiune a acestui minunat drum cu zece zile înainte de termen!”, a fost mesajul transmis în decembrie 1968 de un reprezentant al puterii de atunci, cu ocazia inaugurării drumului care traversează Obcina Feredeului şi Obcina Mare din munţii Bucovinei.
Drumul, care era la început cu macadam, opera a peste 1.600 de oameni
Pe 15 decembrie 2013 se împlinesc exact 45 de ani de când prima maşină a traversat munţii dinspre Rădăuţi spre Câmpulung Moldovenesc. Totul a fost posibil după un efort extraordinar a peste 1.600 de oameni, care au lucrat aproape 20 de ani pentru a îmblânzi culmile obcinelor Bucovinei şi au realizat astfel o cale de legătură prin Suceviţa - Vatra Moldoviţei - Sadova.
Sunt 52 de kilometri de drum, dar fiecare kilometru a însemnat o nouă provocare şi o luptă cu natura. În final, a rezultat o lucrare care dăinuie şi astăzi, în ciuda sumelor de bani tot mai mici care se alocă anual pentru întreţinerea unui drum pe care constructorii l-au încadrat, pe drept cuvânt, la capitolul „mari realizări”.
La început, în momentul inaugurării, DN 17A avea macadam, iar asfaltul de astă