În programul de la Ateneu, Cameron Carpenter va interpreta lucrări de Bach, una dintre ele în versiune proprie, şi compoziţia sa, Scene ştiinţifico-fantastice (fragmente)
Articol semnat de Dan Mocanu
Cameron Carpenter – cel mai renumit, îndrăzneţ dar şi controversat organist – şi-a obişnuit publicul cu experienţe inedite, atât muzicale, cât şi prin prezenţa sa neconvenţională şi liber exprimată.
Cameron creează o relaţie imediată cu fiecare ascultător încă din primul moment: este posibil să vă întâmpine la intrarea în sală, să vă dea autografe, iar obişnuitele stereotipii despre cum ar trebui să decurgă un recital, cum să arate un interpret, ce fel de îmbrăcăminte ar trebui să poarte, cât din corp ar trebui să arate, cum să fie tuns etc. publicul trebuie să le lase la uşa de intrare în sala de concert.
Deşi poate fi auzit pe situl propriu sau pe YouTube, felul în care interpretează aceeaşi piesă de la un concert la altul poate fi diferit, aducând de fiecare dată viziuni şi trăiri noi, cu interpretări inspirate şi incitante. Prezentul recital reprezintă atât un debut pe scena românească, dar poate fi şi o premieră în relaţia noastră cu orga.
Putem cunoaşte contextul sau spaţiul Cameron Carpenter, dar nu putem prevedea ce o să facă şi cum, pentru că nimeni în afară de el nu ştie acest lucru. Artistul creează experienţe muzicale pe moment. Sony are un contract cu Cameron pentru anul viitor ca să înregistreze tot ce va cânta el, dar fără să ştie ce anume: i se oferă artistului libertatea deplină de a face artă şi de a-şi alege repertoriul.
Liber de şabloane
Muzicianul doreşte să revoluţioneze relaţia noastră cu orga, să o elibereze de monopolul instituţiilor tradiţionale şi să ne călăuzească spre tărâmuri de libertate artistică şi muzicală care exprimă umanitatea în toate registr