În urma unui studiu efectuat de o firmă din Bucureşti, a rezultat că în Oradea un bilet pe mijloacele de transport în comun cost cel mai mult din ţară. Totodată, Planul de Dezvoltare Urbanǎ Sustenabilǎ pentru Municipiul Oradea a subliniat faptul că întreaga serie de cartiere mărginaşe este lipsită de posibilităţi de conectare cu centrul municipiului şi, mai grav, sunt lipsite de posibilităţi de conectare între ele.
Sala Mică a Primăriei Oradea a găzduit, ieri, o dezbatere în care a fost prezentat Planul de Dezvoltare Urbanǎ Sustenabilǎ pentru Municipiul Oradea. Din păcate, niciun cetăţean nu a luat parte la acest eveniment şi din cauza orei programate, ora 10.00, dar şi a lipsei de promovare a întâlnirii. La eveniment au luat parte viceprimarul Oradiei, Ovidiu Mureşan, respectiv conducerea OTL, câţiva jurnalişti şi reprezentantul SC Incertrans, care a elaborat subiectul supus dezbaterii. Dacă unele trasee nu sunt rentabile, exercitând un „serviciu social" pentru cei 3-4 călători pe oră, în alte zone, cum este zona deluroasă a Oradiei, sunt cetăţeni care trebuie să parcurgă pe jos 4 km până la prima staţie de tramvai. De asemenea, a reieşit că unităţile medicale sunt concentrate în zona centrală, iar unii orădeni au mult de parcurs până la ele.
Călători puţini pe OTL
Societatea de transport local se confruntă cu o aşteptare lungă în implementarea unor proiecte care i-ar eficientiza activitatea. În primul rând, specialiştii bucureşteni au constat „lunga aşteptare a dării în funcţie" a drumului expres Dragoş Vodă-Ecaterina Teodoroiu. A fost criticată şi „reticenţa" Comisiei de Circulaţie privind crearea unui triunghi la intersecţia Decebal-Calea Aradului, care să permită tramvaiului 2 să meargă şi în Rogerius. „Dacă se lucrează pe strada Primăriei şi oprim circulaţia aici, 78% din circulaţie este afectată. Tocmai de aceea am propus realizarea unei noi ru