Reţelele sociale au devenit o componentă din ce în ce mai importantă a strategiei de marketing a companiilor, în condiţiile în care, de exemplu, în Statele Unite, peste 67% din adulţi utilizează social media. Acest lucru face ca acest mediu de comunicare să determine companiile să ajungă la un număr mare de potenţiali clienţi. O mare parte din companii comunică, la ora actuală, prin intermediul reţelelor de socializare, însă doar unele au o strategie foarte bine pusă la punct.
Socialnomics.net a realizat un top al companiilor care au cea mai bună strategie pe reţelele sociale.
1. Capital One
Instituţia financiară americană Capital One este deja destul de cunoscută pentru campaniile sale publicitare pe platformele de comunicare tradiţionale, dar şi pentru prezenţa sa puternică pe reţelele sociale. De exemplu, anul trecut, compania a derulat un concurs pe Twitter pentru alegerea unei mascote, campanie care a atras peste 120.000 de persoane.
Instituţia americană, de asemenea, utilizează reţelele sociale pentru a transmite mesajele către publicul său.
Pe Pinterest, Capital One a avut o promoţie prin care a prezentat produsele sale lansate cu retailerii parteneri, iar compania a folosit LinkedIn pentru a crea o comunitate pentru oamenii de afaceri care călătoresc, denumită Jet. Prin intermediul comunităţii, Capital One oferea ştiri sau sfaturi legate de turismul de business.
2. Mayo Clinic
Mayo Clinic este considerată de socialnomics.net ca fiind faţa neoficială a industriei de sănătate şi îngrijire personală pe reţelele sociale.
Acest titlu şi l-a câştigat prin faptul că oferă informaţii importante şi o educaţie clienţilor prin intermediul Facebook, YouTube, Twitter, precum şi a altor platforme.
Deşi clinica nu poate oferi răpunsuri personalizate pacienţilor din cauza reglementărilor stricte