Autoritatea de reglementare în comunicaţii (ANCOM) a amendat Orange România cu 20.000 lei pentru că nu a comunicat abonaţilor că pot denunţa unilateral unele contracte, în termen de 14 zile lucrătoare, refuzându-le acestora dreptul de a denunţa contractele fără plata penalităţilor de reziliere, măsura fiind contestată de companie. „În urma unor sesizări (…) ANCOM a desfăşurat o investigaţie şi a constatat că operatorul de telefonie mobilă nu a comunicat clienţilor, înainte de a încheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informaţii privind data la care este considerat încheiat contractul, precum şi faptul că au dreptul să denunţe acel contract în termen de 14 zile lucrătoare de la data încheierii contractului sau a livrării echipamentului, fără plata vreunor penalităţi sau despăgubiri şi fără invocarea vreunui motiv, aşa cum prevede OUG 111/2011 privind comunicaţiile electronice“, potrivit ANCOM.
Compania susţine că măsura este „surprinzătoare”. „Decizia ANCOM este surprinzătoare, având în vedere explicaţiile oferite anterior autorităţii de Orange România pe marginea acestui subiect. În consecinţă, evaluăm posibilitatea contestării în justiţie a acestei decizii“, a declarat Dorin Odiaţiu, directorul Public Affairs al Orange România.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 31.07.2013
Autoritatea de reglementare în comunicaţii (ANCOM) a amendat Orange România cu 20.000 lei pentru că nu a comunicat abonaţilor că pot denunţa unilateral unele contracte, în termen de 14 zile lucrătoare, refuzându-le acestora dreptul de a denunţa contractele fără plata penalităţilor de reziliere, măsura fiind contestată de companie. „În urma unor sesizări (…) ANCOM a desfăşurat o investigaţie şi a constatat că operatorul de telefonie mobilă nu a comu