Pentru o persoană venită din afara sistemului, Ministerul Transporturilor este o mare necunoscută. Capital îi propune noului ministru 5 teme, care odată demarate îi pot aduce statutul de profesionist
Mulţi miniştri s-au perindat pe la Ministerul Transporturilor (MT)în ultimii 23 de ani, însă puţini au lăsat în urma lor ceva demn de consemnat. Ajung degetele de la o singură mână pentru a fi număraţi şi tot mai rămâne loc pentru un nou ministru. Pentru a ajunge însă acolo, Ramona Mănescu are de trecut mai multe teste.
Cele trei priorităţi - acces la finanțare, buna administrare a banilor publici și integritate -, anunţate cu ocazia preluării portofoliului de la Victor Ponta, care a asigurat interimatul din 12 iulie şi până pe 26 august, nu îi asigură noului ministru calea spre eticheta de profesionist sau bun manager. E nevoie de mult mai mult. Având în vedere că este un om care nu a avut legătură până acum cu acest domeniu, Ionel Blănculescu, consilier al prim-ministrului, consideră că Ramona Mănescu ar trebui să se concentreze asupra a trei probleme: să introducă elemente de politici publice, să-şi formeze o echipă nouă şi să prioritizeze proiectele. Mai multe detalii despre noul concept al lui Ionel Blănculescu puteţi citi pe www.capital.ro. Alăturat, găsiţi 5 provocări considerate prioritare de către experţi din domeniu.
1MASTER PLAN GENERAL DE TRANSPORT. Cel mai important obiectiv, după părerea specialiştilor, este elaborarea Master Planului de Transport. Acesta este considerat prioritatea numărul 1 a ministrului, ţinând cont că ne aflăm în prag de intrare în noul calendar financiar 2014-2020, iar fondurile europene nu pot fi atrase fără un astfel de document. Ştefan Roşeanu, fost director general al CFR Călători, susţine că master planul trebuie să urmărească dezvoltarea infrastructurii la nivel naţional, concentrată pe 3 paliere: de interes