Maşinăria supremă. Comuniunea perfectă om-automobil. Plăcerea de a conduce. Feeling-ul perfect oferit de o maşină. Putere brută, brutală! Doar câteva dintre titrările folosite, în ultima vreme, de oamenii care au testat noul BMW M5, poate cea mai iubită maşină a constructorului bavarez. Modelul ne-a intrat şi nouă pe mână, astfel că am făcut o echipă pilot-copilot şi am plecat, cu inima strânsă, la un drum cu maşina propulsată de V8-ul M TwinPower Turbo de 4.4 litri care dezvoltă 560 de cai putere!
Se mai gândeşte cineva la fostul V10?
Detalii despre dimensiuni, dotări, frâne sau greutate găsiţi pe site-ul BMW. Vrem să vorbim despre felul în care simţi un M5. Atunci când ciupeşti acceleraţia, sunetul începe să semene cu cel al unui Airbus A380 la decolare, ceafa se lipeşte de tetieră, iar maşina se înfige spre „sută“ în numai 4,3 secunde. Sau când descoperi noi viteze maxime cu care poţi intra într-o curbă în condiţii de deplină siguranţă, cu o uşurinţă în manevrare caracteristică vitezelor mult mai mici. Senzaţia oferită este periculoasă dacă nu eşti cu capul pe umeri. Viteza nu se simte, accelerările, deşi violente, nu îţi dau impresia că poţi depăşi 200 km/h în doar câteva secunde, iar frânările (în special dacă sunt cumpărate opţionalele ceramice) sunt nemaipomenit de eficiente. În aceste condiţii nu putem să nu ne întrebăm dacă mai este cineva care suspină după propulsorul V10 la care s-a renunţat recent.
Consumul e mare doar pentru cine nu-şi permite un M5
Toată această sursă de adrenalină pură vine cu un preţ. 128.931 euro costă varianta testată de ProSport, însă iubitorii de „M“ nu sunt şocaţi. Este vorba despre un automobil cumpărat de cunoscători, de amatorii de senzaţii cum poţi obţine doar de la puţine alte lucruri în viaţă, în special atunci când ştiu că toţi parametrii, începând de la suspensii şi până la modul