Înmatriculările de automobile Dacia în Franţa au crescut cu 5,8% în primele opt luni din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 62.829 unităţi, pe o piaţă în scădere cu aproape 10%, marca românească înregistrând cea mai solidă creştere, la egalitate cu Toyota.
Astfel, piaţa auto franceză s-a contractat cu 9,4% în perioada ianuarie-august, la 1,4 milioane de autoturisme comercializate, faţă de peste 1,55 milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor prezentate luni de asociaţia constructorilor crancezi de cutomobile, CCFA.
Cota de piaţă a Dacia în Franţa a urcat la 4,47%, de la 3,83% în primele opt luni ale anului trecut.
Marca japoneză Toyota a înregistrat o creştere similară Dacia, însă la un volum mai redus de vânzări. Înmatriculările de maşini Toyota în Franţa au urcat cu 5,8% în perioada analizată, la 48.070 unităţi.
Creşterea Dacia a limitat declinul consemnat la nivelul grupului Renault. Vânzările Renault la nivel de grup au scăzut cu 7,9% în perioada analizată, la 350.286 autoturisme. Marca Renault a afişat o scădere de 10,4%, la 287.457 unităţi.
Concernul PSA Peugeot Citroen a avut o scădere de 11,2%, la 426.675 înmatriculări.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a avut vânzări de 168.972 autoturisme în Franţa în primele opt luni, în scădere cu 10,7%.
Mărcile de lux au înregistrat scăderi, cu excepţia Lexus, care are însă un volum al vânzărilor mult mai redus faţă de companiile europene.
Astfel, înmatriculările de autoturisme Mercedes-Benz în Franţa au scăzut cu 3,8% în primele opt luni, la 40.484 unităţi, în timp ce Audi a înregistrat un declin de 6%, la 38.784 maşini. BMW a scăzut cu 3,1%, la 28.807 automobile. Înmatriculările de automobile Dacia în Franţa au crescut cu 5,8% în primele opt luni din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut