Protestul de ieri, împotriva exploatării de la Roșia Montană, a readus în discuție influența RMCG asupra presei și a televiziunii. Stațiile de știri au reflectat diferit evenimentul (pe România TV și pe Antena 3, subiectul a fost ocolit).
Pe site-ul EVZ, știrea a stat puțin pe Home Page, apoi a căzut, un loc mai important având studiul care arăta că românii sunt pentru proiectul RMCG. Pe site-ul Adevărul, știrea despre protest putea fi găsită doar cu motorul de căutare al paginii.
Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, situația reclamelor din acest an difuzate de posturile de televiziune. Niciuna dintre marile televiziuni, nici postul public, nici stațiile de știri nu au fost ocolite.
Roșia Montană Gold Corporation a difuzat pe posturile TV, numai în acest an, peste 3.000 de spoturi și inserții publicitare. Ce televiziuni au avut reclame de la RMCG?
După numărul de reclame difuzate, două posturi sunt la distanță în capul listei: România TV și B1. Numărul mare de reclame nu înseamnă că au fost primele și la încasările în bani. Pe de o parte, publicitatea este proporțională cu audiența (cele două posturi nu sunt, după acest criteriu, în “prima ligă”). Pe de altă parte, prețul pentru o reclamă clasică este mai mare decât costul unei inserții de la sfârșitul unei rubrici sponsorizate.
B1 TV a avut aproape 1.200 de reclame pentru proiectul de la Roșia Montană. Explicația numărului mare de pe cele două canale: România TV și B1 au avut mai multe rubrici sponsorizate de Roșia Montană Gold Corporation, la finalul cărora apărea sigla RMGC.
După România TV și B1, celelalte televiziuni au avut mult mai puține reclame de la RMCG. Realitatea TV, de exemplu, a avut aproximativ de zece ori mai puține spoturi pe post decât România TV.
Câteva zeci de spoturi au fost și pe Pro TV, Antena 3, Antena 1 și Kanal D, canale cu o audiență de