UPDATE: Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă a fost semnat.
Statul a pierdut deja 20 dintre cele 60 de zile pe care le are la dispoziţie pentru a încheia privatizarea CFR Marfă. Omul de afaceri Gruia Stoica, patronul Grup Feriviar Român, câştigătorul licitaţiei de privatizare a transportatorului de stat, a fost chemat luni la minister pentru a semna contractul de vânzare.
Cu toate acestea, procesul va fi încheiat doar după ce Consiliul Concurenţei va da undă verde tranzacţiei. Reprezentanţii instituţiei au precizat însă că au nevoie de o lună doar pentru a stabili dacă le revine sau nu competenţa de a da acest aviz, în timp ce realizarea analizei de concentrare economică de care depinde transferul dreptului de proprietate ar putea dura, conform termenelor legale, până la şase luni.
Preşedintele Traian Băsescu s-a arătat rezervat cu privire la privatizarea CFR Marfă, declarând luni că investitorul ales a fost favorizat pe tot parcursul procesului.
"A fost un investitor foarte favorizat în tot procesul. În plin proces de licitaţie s-au transformat datoriile în acţiuni, din iunie abia acum Guvernul a dat hotărârea, să-i dea timp să caute bai. L-am mai atenţionat pe Victor Ponta dacă nu cumva această întârziere nu a fost deliberată pentru a-l favoriza", a spus preşedintele într-un interviu "Adevărul".
Gruia Stoica a fost declarat câştigătorul licitaţiei de privatizare a CFR Marfă pe data de 20 iunie. Aproape două luni mai târziu, pe 14 august, a fost publicată în Monitorul Oficial hotărârea de guvern prin care s-a reglementat finalizarea tranzacţiei. De la acea dată a început şi numărătoarea inversă pentru plata celor 202 milioane de euro.
Semnarea contractului de privatizare a fost însă amânată în urma revocării din funcţie a ministrului Transportului, Relu Fenechiu. Săptămâna trecută, premierul Victor Ponta i-a cerut