Grup Feroviar Român (GFR) va semna astăzi, la sediul Ministerului Transporturilor, contractul de vânzare a 51% din acţiunile CFR Marfă, însă Gruia Stoica mai are de îndeplinit câteva condiţii esenţiale pentru a deveni proprietarul transportatorului feroviar de marfă.
Astăzi se parcurge încă o etapă din lungul drum al privatizării CFR Marfă. Reprezentanţii Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de Gruia Stoica, câştigătoare a licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, merg astăzi la Ministerul Transporturilor pentru a semna contractul de vânzare a 51% din acţiunile transportatorului feroviar de marfă.
Executivul a invitat GFR să semneze documentul după 18 zile de când a fost publicată în Monitorul Oficial Hotărârea de Guvern privind privatizarea companiei de stat şi de la momentul în care a început numărătoarea inversă a celor 60 de zile stabilite ca termen pentru finalizarea tranzacţiei.
Privatizarea, în aşteptarea lui Mănescu
De ce nu a semnat GFR contractul mai repede? În plin proces de privatizare a CFR Marfă, portofoliul Transporturilor a rămas fără ministru. Relu Fenechiu, fostul ministru al Transporturilor, a fost demis la jumătatea lunii iulie, după ce a fost condamnat la cinci ani de închisoare pentru complicitate la abuz în serviciu în dosarul „Transformatorul“.
Ulterior, preşedintele Traian Băsescu l-a numit interimar pe premierul Victor Ponta pentru o perioadă de maximum 45 de zile în care liberalii să vină cu varianta unui alt titular.
Prima variantă a fost deputatul Nini Săpunaru, preşedintele Comisiei de Agricultură din Camera Deputaţilor, însă Ponta nu a fost de acord cu această nominalizare şi a cerut liberalilor să vină cu o nouă propunere. Cea de-a doua variantă propusă de liberali a fost europarlamentarul Ramona Mănescu, soţia lui Rareş Mănescu, primarul Sectorului 6 al