Previziunile privind data inaugurării tronsonului de autostradă Orăştie–Sebeş, care include şi centura Sebeşului, nu s-au adeverit.
Ministrul Dan Şova şi fostul şef al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Mircea Pop, au tăiat panglica de inaugurare a autostrăzii Deva – Orăştie pe data de 30 mai. Atunci, începutul lunii septembrie era anunţat cu certitudine ca dată pentru deschiderea următorului tronson al autostrăzii A1, Orăştie – Sebeş.
Tot atunci, prefectul Hunedoarei, Sorin Vasilescu, completa declaraţiile date de cei doi şefi de instituţii, adăugând că şi tronsonul de autostradă Sebeş – Sibiu avea şanse mari să fie gata până la finalul acestui an. Şoferii erau astfel anunţaţi că, din primele săptămâni ale anului 2014, vor avea la dispoziţie încă 82 de kilometri de autostradă, în judeţele Hunedoara, Alba şi Sibiu, care urma să completeze cei 33 de kilometri ai autostrăzii Deva – Orăştie.
PROBLEME „NEAŞTEPTATE“
Încă de la sfârşitul lunii mai, construcţia primilor şase kilometri ai autostrăzii Orăştie – Sebeş a fost finalizată de firma austriacă Strabag, însă accesul maşinilor a rămas interzis pentru că restul porţiunii de şosea se afla în lucru. Declaraţiile optimiste ale politicienilor şi reprezentanţilor CNANDR privind data inaugurării autostrăzii Orăştie – Sebeş au continuat însă, până în urmă cu circa două săptămâni, când deschiderea tronsonului, prevăzută pentru 1 – 2 septembrie a devenit incertă.
„Au apărut schimbări de la o zi la alta, în privinţa finalizării tronsonului de autostradă Orăştie – Sebeş şi a centurii ocolitoare a municipiului Sebeş. Dacă iniţial a fost vorba de începutul lunii septembrie, constructorii ne-au anunţat că finalizarea celor două tronsoane e amânată din cauza unor probleme de ordin tehnic, pentru luna noiembrie“, a declarat prefectul judeţului Alba, Gh