Societatile de leasing operational acuza competitia neloiala a samsarilor care importa anual zeci de mii de masini second hand in scopul comercializarii, tranzactii pentru care insa nu platesc si taxe catre stat, ceea ce determina scaderea preturilor ce poarta TVA si impozit pe profit la operatorii care deruleaza activitatile in mod corect.
Produsul de leasing operational pentru autovehicule reprezinta o inchiriere pe o durata mai mare de 12 luni contra unei chirii lunare fixe. Pentru aceasta, companiile care ofera acest produs isi asuma o serie de riscuri, cel mai important fiind cel referitor la valoarea de revanzare a masinilor la sfarsitul contractului de inchiriere. In functie de propriile criterii, fiecare companie de leasing operational isi estimeaza si asuma aceasta valoare la care crede ca poate vinde masina la sfarsit de contract, valoare care, pentru a fi realista, trebuie sa se incadreaze in conditiile pietei de vehicule rulate.
Modificarile legislative din primul trimestru referitoare la limitarea deductibilitatii amortizarii autoturismelor si introducerea timbrului de mediu au afectat insa puternic piata auto. La acestea se adauga si competitia neloiala a celor care importa anual zeci de mii de masini second hand in scopul comercializarii, fara a plati catre stat taxe precum TVA si impozit pe profitul din operatiuni cu caracter economic. Impunand preturi de dumping pe piata auto second hand, operatorii ilegali determina scaderea preturilor ce poarta TVA si impozit pe profit la operatorii ce deruleaza activitatile in mod corect, afectand bugetul de stat cu sume de ordinul zecilor de milioane de euro anual.
"In conditiile in care pe aceasta piata activeaza jucatori care fac comert fara sa achite catre stat nici impozit pe profit, nici TVA, este evident faptul ca ne fac noua, companiilor de leasing operational, o concurenta neloiala. La ac