Peste 72% dintre consumatori își folosesc săptămânal dispozitivele mobile pentru a urmări programe TV, iar 42% dintre aceștia fac acest lucru în afara casei. Mai mult decât atât, 75% dintre utilizatori desfășoară mai multe activități în timp ce folosesc dispozitivele mobile pentru a se uita la TV, se arata in cel de-al patrulea raport ConsumerLab care analizează obiceiurile și tendințele de consum TV realizat de Ericsson ConsumerLab.
O tendință nouă este ceea ce Ericsson ConsumerLab numește „place-shifted viewing”, anume a urmări același conținut video din mai multe locuri și de pe diverse dispozitive, fără a-i afecta continuitatea. În plus, 41% dintre utilizatorii cu vârste cuprinse între 65 și 69 de ani urmăresc conținut video on-demand de mai multe ori pe săptămână.
„În momentul în care industria TV a început să vorbească despre TV pe mobil, toată lumea a crezut că va presupune doar vizionarea pe dispozitive mobile a unor clipuri video scurte făcute de profesioniști”, a declarat Anders Erlandsson, Senior Researcher, Ericsson ConsumerLab. „Acum suntem martorii unei evoluții foarte interesante. Consumatorii urmăresc, într-adevăr, clipuri video scurte, dar, în același timp își creează singuri clipuri în momentul în care pun pauză unui program TV și apoi îl reiau când au chef, de pe alt dispozitiv”, a adăugat acesta.
„De asemenea, am observat că există o continuă redefinire a conținutului TV și video în mintea consumatorilor. Având în vedere că 82% dintre utilizatorii de internet folosesc YouTube sau alte servicii similare, cel puțin lunar, ne-am întrebat dacă a urmări o rețetă online în bucătărie înseamnă că <> sau <>”, a mai menționat Anders Erlandsson.
De fapt, mai bine de jumătate dintre participanții la studiu au afirmat că un calculator și o conexiune la internet sunt parte integrantă din obiceiurile de consum TV și video. Ac