* Omul de afaceri aşteaptă semnalul de plecare de la Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei
* Iulică Măntescu: "Cel mai probabil, contractul de privatizare va fi secretizat"
Semnele de întrebare care au umbrit încă de la început procedura de privatizare a CFR Marfă au însoţit acest proces până la final, vânzarea a peste jumătate din acţiunile operatorului feroviar de marfă fiind făcută de un secretar de stat.
Deşi prezentă la eveniment, Ramona Mănescu, proaspătul ministru al transporturilor, nu şi-a asumat privatizarea CFR Marfă, contractul de vânzare-cumpărare fiind semnat de secretarul de stat Cristian Ghibu, preşedintele comisiei de privatizare, şi de Sorin Chinde, directorul general al Grup Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, care a asistat, de asemenea, la ceremonia de semnare.
Evenimentul mult aşteptat şi mediatizat s-a desfăşurat fără prezenţa presei.
Relu Fenechiu, fostul ministru al transporturilor, pe mandatul căruia a fost desemnat un câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, consideră normal ca documentul prin care a fost vândută CFR Marfă să fie semnat de Cristian Ghibu, întrucât domnia sa este cel care "a semnat toate actele legate de această privatizare, fiind cel mai în măsură să semneze şi contractul de vânzare-cumpărare".
Premierul Victor Ponta i-a trasat, săptămâna trecută, Ramonei Mănescu, noul ministru al Transporturilor, sarcina să-i cheme, ieri, la minister pe reprezentanţii companiei care a câştigat licitaţia de vânzare a 51% din acţiunile CFR Marfă pentru semnarea contractului.
Primul-ministru a precizat, ieri, că deja au fost depuse cele zece milioane de euro care reprezintă garanţia de participare, urmând ca în 30 de zile să fie depusă într-un cont escrow suma de 20 de milioane de euro - 10% din valoarea contractului.
Gruia Stoica a decl