ProducÂtorii români au trimis anul trecut la export pantofi şi articole de marochinărie în valoare de 1,5 miliarde de euro, pentru acest an fiind bugetată o creştere de cinci procente.
„Creşterea vine ca urmare a avansului numărului de comenzi atât pe sistem de lohn, cât şi pe export direct (sub brand propriu al firmelor româneşti - n.red.)“, spune Angela Vasiliu Dimitriu, preşedintele Sfera Factor, asociaţia producătorilor de încălţăminte, marochinărie şi alte articole din piele din România.
Principalele pieţe de export pentru produsele „made in Romania“ sunt Italia, Germania şi Olanda, ţări cu tradiţie în domeniul de încălţăminte.
Spre exemplu, grupul german Ara a ales să investească în România acum mai bine de zece ani, într-o perioadă când forţa de muncă era ieftină. Germanii au venit pe piaţa locală cu un business plan pe termen lung şi au decis să investească în construcţia de la zero de fabrici care astăzi deservesc întregul grup, spunea anterior Filip Schwartz, acţionarului grupului Otter Distribution, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de încălţăminte. Grupul Otter Distribution este reprezentantul Ara în România, pantofii germanilor fiind vânduţi în magazinele multibrand Otter. Grupul german Ara controlează pe piaţa locală două companii - Ara Shoes România şi Lloyd Shoes România - cu afaceri cumulate de peste 400 mil. lei (aproape 100 mil. euro) şi cu un total de peste 2.000 de angajaţi. Compania din Germania nu este singura care a investit în unităţi de producţie pe piaţa locală, nume precum Riecker sau Louis Vuitton având fabrici în România. Există însă şi branduri care au ales să producă local doar în sistem de lohn. Continuarea pe ZFCorporate
ProducÂtorii români au trimis anul trecut la export pantofi şi articole de marochinărie în valoare de 1,5 miliarde de euro, pentru acest an fi