Liberalul Ioan Ambruș, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, a recunoscut, într-un răspuns transmis PRESSALERT.ro, că instituția pe care o conduce a încălcat legea în cazul procedurii de atribuire a contractului de pază către firma RAO Security pentru tronsonul Pecica Arad și a mers până la a contrazice documente oficiale publicate pe site-ul instituției. Firma R.A.O. Security, care a mai beneficiat de un contract foarte avantajos atribuit de DRDP Timişoara, a obţinut şi contractul de pază pentru tronsonul Pecica-Arad în lungime de 16,6 km, cu o durată de şase luni, pentru suma de 1.325.506,56 lei, în timp ce contractul pentru varianta de ocolire Deva-Orăştie, care are aproape 37 de kilometri, a fost atribuit firmei W.B.C. Box Guard SRL pentru suma de 337.647,36 lei, durata contractului fiind de un an de zile, aşa cum este ea precizată în caietul de sarcini.
Întrebată fiind cum se justifică diferenţa mare de preţ dintre cele două contracte atribuite, invers proporţională cu lungimea tronsoanelor care fac obiectul şi durata acestora, DRDP Timişoara răspunde că „din punctul nostru de vedere, nu există o diferenţă mare de preţ între cele două contracte atribuite”, deoarece contractul pentru varianta Deva-Orăştie ar avea o durată de doar trei luni şi un număr de patru echipaje, în timp ce pe tronsonul Pecica-Arad este prevăzută patrularea a şapte echipaje, timp de şase luni. Dacă pentru varianta Deva-Orăştie se face referire în caietul de sarcini pentru numărul de echipaje, nicăieri pe site nu e publicată vreo informaţie din care să reiasă durata de trei luni a contractului iar cele privind tronsonul Pecica-Arad sunt complet trecute sub tăcere.
Aşadar, „în urma efectuării unui calcul matematic, rezultă faptul că tariful unitar/lună/echipaj între cele două contracte este aproximativ acelaşi, cu o diferenţă nesemnificativă”. E