Contractul de privatizare al companiei CFR Marfă a fost semnat luni după-amiază la sediul Ministerului Transporturilor (MT), în spatele uşilor închise. Ministrul de resort, Ramona Mănescu, nu a participat la ceremonia de parafare a documentelor, în locul acesteia fiind desemnat un secretar de stat. Din partea Grup Feroviar Român (GFR) a venit să semneze actele chiar patronul acestuia, omul de afaceri Gruia Stoica.
El a declarat, la plecarea din sediul MT, că singura problemă rămasă încă nerezolvată în această afacere este aceea că trebuie să vină cu banii, respectiv cele 202 milioane de euro cât costă pachetul de 51% din acţiuni.
Zvonuri false despre finanţare
Luni după-amiază, cu puţin timp înainte de semnarea contractului, în presă au apărut zvonuri “pe surse” potrivit cărora Gruia Stoica ar fi obţinut un împrumut de la IFC, divizia de investiţii a Băncii Mondiale, cu care urma să finanţeze mare parte din tranzacţie. Aceste zvonuri au fost infirmate, însă, oficial, de IFC, într-o adresă remisă ziarului PUTEREA. “În legatură cu întrebarea Dvs, vă rog să notaţi că între GFR şi IFC nu există relaţie contractuală, deci nici finanţare”, precizează IFC.
Preşedintele Traian Băsescu a afirmat, ieri, că Gruia Stoica a ajuns până în Rusia în încercarea de a face rost de bani pentru CFR Marfă. Întrebat de ziarişti dacă acestă informaţie este veridică, Gruia Stoica s-a eschivat, afirmând, ironic, că banii din Rusia sau din China nu au un alt miros.
Contractul de privatizare al companiei CFR Marfă a fost semnat luni după-amiază la sediul Ministerului Transporturilor (MT), în spatele uşilor închise. Ministrul de resort, Ramona Mănescu, nu a participat la ceremonia de parafare a documentelor, în locul acesteia fiind desemnat un secretar de stat. Din partea Grup Feroviar Român (GFR) a venit să semneze actele chiar patronul acestuia, omul de afaceri Gr