Reprezentanţii Grup Feroviar Român (GFR), câştigătorul licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, au semnat astăzi cu statul român contractul de vânzare a 51% din acţiunile transportatorului feroviar de marfă. Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, nu a semnat contractul, ci i-a delegat sarcina secretarului de stat Cristian Ghibu.
Începe numărătoarea inversă pentru Gruia Stoica. Omul de afaceri trebuie să depună norificare la Consiliul Concurenţei, să deschidă un cont de escrow în termen de 30 de zile şi să depună, într-o primă fază, 10% din preţul promis, adică aproximativ 20 de milioane de euro. Apoi, până la jumătatea lunii octombrie, trebuie să depună şi diferenţa până la 202 milioane de euro.
Executivul a invitat GFR să semneze documentul după 18 zile de când a fost publicată în Monitorul Oficial Hotărârea de Guvern privind privatizarea companiei de stat şi de la momentul în care a început numărătoarea inversă a celor 60 de zile stabilite ca termen pentru finalizarea tranzacţiei.
Privatizarea, în aşteptarea lui Mănescu
De ce nu a semnat GFR contractul mai repede? În plin proces de privatizare a CFR Marfă, portofoliul Transporturilor a rămas fără ministru. Relu Fenechiu, fostul ministru al Transporturilor, a fost demis la jumătatea lunii iulie, după ce a fost condamnat la cinci ani de închisoare pentru complicitate la abuz în serviciu în dosarul „Transformatorul“.
Ulterior, preşedintele Traian Băsescu l-a numit interimar pe premierul Victor Ponta pentru o perioadă de maximum 45 de zile în care liberalii să vină cu varianta unui alt titular.
Prima variantă a fost deputatul Nini Săpunaru, preşedintele Comisiei de Agricultură din Camera Deputaţilor, însă Ponta nu a fost de acord cu această nominalizare şi a cerut liberalilor să vină cu o nouă propunere. Cea de-a doua variantă propusă de liberali a fos