Autostrãzile construite în România la ses sunt de 3 ori mai scumpe decât în Bulgaria, iar diferenta între costurile minime si maxime pentru aceeasi formã de relief este mai mare decât în Polonia si Bulgaria, potrivit Consiliului Concurentei, care transmite autoritãtilor sã evite actele aditionale.
“În cadrul analizei s-a constat o variatie semnificativã a preturilor medii pe kilometru de autostradã. Spre exemplu, la zonã de ses, în România preturile au variat în intervalul 2,68 milioane euro (tronsonul Fetesti- Cernavodã) si 11,61 milioane euro (varianta de ocolire Pitesti), în Bulgaria între 2 milioane euro (tronsonul Tracia – Nova Zagora – Yambol) si 2,8 milioane euro (Hemus – Sofia si Yana), iar în Polonia în intervalul 4,6 milioane euro (Zgorzelec – Krzy?owa) – 12,4 milioane euro (Zgorzelec – Krzy?owa)”, se aratã într-un comunicat al Consiliului Concurentei, care prezintã concluziile unei anchete sectoriale privind piata lucrãrilor de constructii de drumuri si autostrãzi din România. În România, variatia pretului mediu pentru un kilometru de autostradã construit în aceeasi formã de relief este de 45,8%, mai mare fatã de cazul Poloniei (36,4%) si Bulgariei (14,2%), potrivit sursei citate. În urma prelucrãrii datelor si informatiilor puse la dispozitie de CNADNR, analiza aratã cã în România pretul mediu al unui km de autostradã construit în zona de ses este de 23,3 milioane lei/km, iar cel al unui km de autostradã construit în zona de deal este de 20,8 milioane lei/km, ambele peste nivelul standardelor de cost. Comparativ cu Bulgaria, pretul mediu/ km de autostradã construit în zonã de ses este de aproape trei ori mai mare, potrivit sursei citate. În urma anchetei sectoriale privind piata lucrãrilor de constructii de drumuri si autostrã zi, Consiliul Concurentei recomandã autoritãtilor contractante sã evite încheierea de acte aditionale la contractele in