Ramona Mănescu, noul ministru al Transporturilor, nu va semna contractul de privatizare a companiei de stat CFR Marfă, etapă a privatizării programată să aibă loc astăzi. Contractul va fi semnat la nivel de secretar de stat. Reprezentanţii GFR, compania care a câştigat licitaţia pentru 51% din acţiuni, se află la sediul Ministerului Transporturilor şi aşteaptă semnarea contractului.
Executivul a invitat GFR să semneze documentul după 18 zile de când a fost publicată în Monitorul Oficial Hotărârea de Guvern privind privatizarea companiei de stat şi de la momentul în care a început numărătoarea inversă a celor 60 de zile stabilite ca termen pentru finalizarea tranzacţiei.
Privatizarea, în aşteptarea lui Mănescu
De ce nu a semnat GFR contractul mai repede? În plin proces de privatizare a CFR Marfă, portofoliul Transporturilor a rămas fără ministru. Relu Fenechiu, fostul ministru al Transporturilor, a fost demis la jumătatea lunii iulie, după ce a fost condamnat la cinci ani de închisoare pentru complicitate la abuz în serviciu în dosarul „Transformatorul“.
Ulterior, preşedintele Traian Băsescu l-a numit interimar pe premierul Victor Ponta pentru o perioadă de maximum 45 de zile în care liberalii să vină cu varianta unui alt titular.
Prima variantă a fost deputatul Nini Săpunaru, preşedintele Comisiei de Agricultură din Camera Deputaţilor, însă Ponta nu a fost de acord cu această nominalizare şi a cerut liberalilor să vină cu o nouă propunere. Cea de-a doua variantă propusă de liberali a fost europarlamentarul Ramona Mănescu, soţia lui Rareş Mănescu, primarul Sectorului 6 al Capitalei.
Ponta a înaintat această propunere lui Băsescu, a fost acceptată, iar Ramona Mănescu a depus jurământul cu exact o săptămână în urmă. Iar miercurea trecută a avut loc protocolul de predare-primire a ministerului, ev