Contractul de privatizare a CFR Marfa a fost semnat, luni dupa-amiaza, dupa sapte ore de discutii.
Castigatorul licitatiei, GFR, trebuie sa vireze in 32 de zile 10% din suma licitata (202 milioane de euro). Restul banilor trebuie virati in contul statului pana la jumatatea lunii octombrie.
Cel care a semnat contractul din partea Ministerului Transporturilor este secretarul de stat Cristian Ghibu, care este presedintele comisiei de privatizare, desi initial nu se stia cu exactitate cine trebuie sa faca acest lucru.
Reprezentantii MT au explicat ca nu era necesar ca seful institutiei, Ramona Manescu, sa parafeze intelegerea.
Incurcatura la Transporturi - Nu se stie cine trebuie sa semneze privatizarea CFR Marfa
In plus, patronul GFR, Gruia Stoica, a ajuns la Ministerul Transporturilor spre finalul discutiilor, care au inceput la 9.30.
Anuntul MT
Reprezentantii MT au precizat ca luni, ora 16.30, la sediul institutiei a avut loc procedura de semnare a contractului de vanzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" S.A., catre Societatea Comerciala Grup Feroviar Roman S.A.
"Vanzarea pachetului de actiuni a fost asumata de catre Guvernul Romaniei prin Hotararea nr. 526/2013 pentru aprobarea conditiilor principale ale contractului de vanzare de actiuni intre stat, prin Ministerul Transporturilor, in calitate de vanzator, si Societatea Comerciala Grup Feroviar Roman - S.A., in calitate de cumparator.
Pana in acest moment, statul roman, prin Ministerul Transporturilor si Guvernul Romaniei, a respectat toate angajamentele asumate si procedurile legale, aflandu-se in termenii calendarului stabilit de privatizare a "CFR Marfa". Urmatoarele etape importante in finalizarea tranzactiei sunt plata v