Veniturile din sponsorizari obtinute de cea de-a XXI-a editie a Festivalului George Enescu, cel mai important eveniment cultural al anului din Romania, au inregistrat scaderi semnificative anul acesta, in unele cazuri si de 35-40%, a declarat pentru Wall-Street.ro, Oana Marinescu, directorul de comunicare al festivalului.
Bugetul acestei editii este de 39 de milioane de lei, dintre care 35 de milioane sunt de la bugetul de stat, restul sumei provenind din sponsorizari si vanzarea de bilete.
“Veniturile din sponsorizari au inregistrat scaderi semnificative fata de editia anterioara, in unele cazuri ajungand la 35-40%”, a declarat Marinescu.
Intrebata daca au fost si companii care au decis ca anul acesta sa nu mai sustina festivalul, Oana Marinescu a spus doar ca sponsorii importanti au investit si in acest an evenimentul.
Principalii parteneri ai Festivalului George Enescu sunt Unicredit Tiriac Bank, Enel, Rompetrol, Spectacular, JTI si Oma Vision (agentia de comunicare a Oanei Marinescu).
Pentru aceasta editie a festivalului au fost puse in vanzare peste 125.000 de bilete (abonamente si bilete individuale). Saptamana trecuta mai erau disponibile in jur de 7.000 de bilete, potrivit celor mai recente date oferite de organizatori.
Concertele care s-au vandut cel mai bine au fost cel de deschidere a festivalului (1 septembrie), concertele sustinute pe 1, 2 si 4 septembrie de Radu Lupu (artist considerat a fi unul dintre cei mai buni lume pianisti din lume) si cel la care va participa John Malkovich, actor nominalizat de doua ori la Premiile Oscar. Astfel, pe 9 septembrie, Malkovich va interpreta rolul unui criminal in serie in concertul “The Infernal Comedy - Confessions of a Serial Killer”. Citeste si:Festivalul "Sighisoara Medievala" - buget de 340.000 de leiChiriac: Evolutia FITS in 20 de ani, la fel cu ce inseamna sa faci su