Pariul co-fondatorului şi CEO-ului companiei Tesla Motors, Elon Musk, pare a fi unul câştigător, astfel că începând cu 2014, primele exemplare din CUV-ul plug-in electric Model X vor intra în posesia răbdătorilor clienţi.
Crossoverul Utility Vehicle în format full-size dezvolat de Tesla este cel de-al treilea automobil al companiei după Roadster şi Model S, însă cu toate că Model X este şi cel mai masiv dintre acestea, californienii de la Tesla Motors au intuit că ar ieşi învingători doar prin democratizarea SUV-ului electric, adică prin plasarea acestui pionier pe piaţă pe un palier de preţ apropiat de cel al unui crossover 4x4 cu propulsie clasică, adică în jurul a 40.000 de dolari.
Încrucişând un monovolum, un SUV şi un coupe, Tesla oferă excentricul Model X în trei versiuni. Model X Rear Wheel-Drive are doar tracţiune spate şi o baterie de acumulatori de 60 kWh, opţiunea secundă Dual-Motor All-Wheel Drive beneficiază de un al doilea motor electric ce plasează 50% din cuplu şi pe puntea frontală, în vreme ce a treia versiune denumită Tesla Model X Performance are tracţiune integrală şi un al doilea pachet de baterii de acumulatori ceva mai puternici (85 kWh). Modulele sunt plasate inteligent în podea pentru a echilibra masele pe cele două punţi.
Utilizând platforma sedanului Model S, acesta ar putea împrumuta inclusiv inteligentul sistem de înlocuire în timp record a bateriilor descărcate cu acumulatori gata încărcaţi în staţii speciale, Model X rămânând astfel imobilizat pentru operaţiune preţ de doar câteva minute. Primul Sport Activity Vehicle complet electric din lume are o caroserie integral din aluminiu, însă cu toate acestea, acumulatorii încastraţi în podea duc masa undeva la nivelul noului Range Rover Sport, adică la 2 tone. Motorul electric de 420 CP şi 600 Nm este însă suficient de puternic încât să mişte această masă cu destul de multă u