Aerogara capitalei moldovene între concesionare și dare în gestiune.
Concesionarea aeroportului international Chișinău - mai precis intenția de a-l concesiona - a fost criticată recent și de fostul premier Ion Sturza drept „înstrăinarea” unei companii sănătoase și profitabile, drept o afacere care pare „croită” pentru un client special. Ce vorbește totuși pentru concesionare, ce pentru eventuala dare a aeroportului numai în administrare? Mai multe de la Liliana Barbăroșie
O decizie referitoare la aerogara din Chişinău ar putea fi luată de guvern chiar miercuri, aşa cum am aflat din surse sigure, prin urmare criticile ex-premierului Ion Sturza, acum influent om de afaceri, s-ar putea să nu fie întâmplătoare.
Situaţia economică a aerogării este în acest moment nu tocmai strălucită, iar acest lucru a turnat apă la moara celor ce cred că înrăutăţirea ar fi deliberată şi ar face parte din pregătirea tranzacţiei.
În plus, proiectul a fost pornit după lungi ezitări, pe fundalul concilieri componentelor alianţei, ceea ce a lăsat impresia că ar fi rezultatul unui târg între rivalii politici cu interese economice de la guvernare.
Suspect li s-a părut economiştilor şi termenul lung, de 49 de ani, cât ar urma să dureze „înstrăinarea”, precum şi lipsa de transparenţă din jurul procesului de selecţie a concesionarului.
Toate la un loc au generat senzaţia de „făcătură” pe care a întărit-o declaraţia de ieri a lui Sturza:
„Îmi pare rău că cineva ne are de proşti. Aeroportul este una dintre cele mai sănătoase şi profitabile companii din Republica Moldova şi nu trebuie dat în concesiune. Poate în gestiunea unei companii - da. Concesiune însă e prea mult. Eu am vorbit recent cu şefi de companii mari internaţionale care s-au uitat pe acest proiect şi mi-au spus că e dedicat cuiva. Moldova nu are ne