Oferta publică iniţială de vânzare de acţiuni (IPO) a Nuclearelectrica, prima de pe bursa de la Bucureşti din ultimii cinci ani, care începe luni 9 septembrie, este primul test pentru piaţa de capital locală care trebuie să demonstreze că poate atrage interesul şi mai ales banii fondurilor de investiţii străine pentru finanţarea de proiecte în România.
Compania îşi propune să strângă între 282 şi 379 mil. lei (64-86 mil. euro) prin vânzarea a 10% din acţiunile proprii, 85% din acţiuni fiind oferite investitorilor instituţionali. Potrivit prospectului de ofertă, intermediarii Swiss Capital şi BT Securities pot vinde acţiunile inclusiv către investitori din SUA, ceea ce reprezintă o premieră pentru piaţa locală.
Oferta Nuclearelectrica reprezintă un test şi pentru Bursa de Valori Bucureşti, care îşi propune să atragă 200.000 de investitori în următorii ani. Astfel de oferte sunt un prilej foarte bun pentru atragerea populaţiei pe bursă, dar pentru asta este nevoie de promovarea lor atât de către bursă şi brokeri, cât şi de către autorităţi.
Chiar dacă au făcut un pas înainte prin oferirea unui discount de 8% faţă de preţul final pentru micii investitori care subscriu în ofertă, Guvernul şi conducerea companiei nu au promovat deloc această ofertă către publicul larg, până în prezent, şi doar cei care investesc deja pe bursă şi urmăresc acest fenomen au aflat de oferta Nuclearelectrica.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 04.09.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel.