Ieşenii care vor să trimită bani prin mandate poştale vor plăti tarife duble, conform unei decizii recente a Companiei Neţionale Poşta Română. Începând de ieri au intrat în vigoare noile tarife percepute pentru transferul de bani prin mandate poştale, e-mandate şi mandate on-line.
Deşi serviciile bancare au „furat” un număr important din clienţii care foloseau serviciile poştale pentru a trimite sume de bani, conducerea CNPR a schimbat planul de tarifare într-un mod cel puţin curios. Spre deosebirire de vechiul plan de tarifare, care prevedea perceperea unei sume fixe indiferent de suma transferată, noile modificări prevăd, pe lângă mărirea cuantumului tarifului, şi un grafic de plată în funcţie de suma trasnferată. Până ieri, Oficiile poştale percepeau pentru fiecare mandat poştal un tarif fix de 2,5 lei şi un tarif aplicat la valoarea mandatului de 1,10%, ambele scutite de TVA. În prezent, dacă suma expediată este până în 200 lei va fi perceput un tarif poştal de 5 lei, pentru o sumă cuprinsă între 200,01 – 500 lei se vor percepe 10 lei, pentru sume cuprinse între 500,01 – 1000 lei se va percepe 15 lei, iar pentru sume peste 1000 lei se vor reţine 15 lei ^ 1% aplicat la suma de expediat. În cazul e-mandatelor, faţă de tariful vechi de 5 lei ^ tariful aplicat, se vor reţine 10 lei pentru sume sub 200 lei, 15 lei pentru sume până în 500 lei, 20 lei pentru sume până în 1000 lei şi 20 lei ^ 1% aplicat sumei expediate peste 1000 lei. În ceea ce priveşte mandatele on-line, dacă tariful vechi era de 11 lei ^ tariful aplicat, în prezent vor fi plătiţi 15 lei pentru sume sub 200 lei, 20 lei pentru sume între 500 - 1000 lei, 25 lei pentru sume sub 1000 lei şi 25 lei ^ 1% aplicat sumei expediate pentru sumele mai mari de 1000 lei. Noile tarife nu vor fi aplicate, însă, pentru mandatele poştale sau e-mandate ramburs, mandatele prezentate în baza unor convenţii