Acuzat că „doarme-n papuci”, Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iaşi, dă semne de trezire: alocă 30.000 de euro prin negociere directă. Drumul care ocoleşte Iaşul de la Delphi până în Horpaz are un trafic infim: 60 de maşini pe oră. Traficul ar creşte dacă s-ar face legătura, pe şesul Bahluiului, între Dacia şi Nicolina, prin Cicoarei. Dar directorul DRDP nu a fost în stare să facă proiectul pentru care există fonduri rezervate la minister.
Şoseaua de centură a Iaşului a înghiţit până acum aproape 90 de milioane de euro iar lucrarea este abia la jumătate. Proiectată să descongestioneze traficul auto din oraş, bucata de şosea construită pare să nu folosească nimănui. O monitorizare făcută vineri de reporterii 7EST indică un trafic de o maşină pe minut. Între timp, autorităţile vor să reproiecteze varianta de trafic uşor, cea care ar face legătura cu Dacia, Cicoarei şi Nicolina.
Trafic lejer pe centură
Vineri după-amiază, când oraşul se sufocă din cauza traficului, pe centură circulaţia este atât de lejeră că ai putea juca şah în mijlocul străzii. O maşină pe minut este ritmul în care se circulă dinspre E583 spre Lunca Cetăţuii, iar, o dată la fiecare 5 minute, pe centură intră şi câte un vehicul de transport marfă. Practic, şoseaua pare să nu folosească nimănui, iar autorităţile ridică din umeri când este vorba despre rensponsabilitate. S-a ajuns în această situaţie deoarece lucrarea nu este terminată şi, ca mai toate lucrările de infrastructură, a fost inaugurată pe bucăţi. „Proiectul s-a împărţit în patru segmente, din care s-au lucrat doar două”, explică Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri.
O maşină pe minut se înregistrează pe Şoseaua de Centură, extrem de puţin. Comparativ, în Păcurari se înregistrează 3.000 de maşini pe oră
S-a construit doar pe jumătate
Primul segment al şoselei de ce