Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a publicat pe site-ul propriu rezultatul unui sondaj derulat în primul semestru al acestui an la nivelul întregii ţări în rândul bolnavilor diagnosticaţi cu anumite boli cronice pentru a evalua gradul de satisfaţie al acestuia în legătură cu tratamentul primit.
Evaluarea a vizat opt aspecte: modalitatea de depunere a dosarului la casa de asigurări de sănătate, atitudinea funcţionarului care a preluat dosarul la casa de asigurări de sănătate, atitudinea medicului curant, menţinerea legăturii cu pacientul, dificultatea cu care se efectuează analizele specifice, timpul de obţinere a decizie, aprecierea eficacităţii tratamentului specific urmat şi contactul cu asiguratul.
Concluzia?
“Deşi imaginea globală a evaluării este pozitivă, considerăm totuşi că există elemente care alterează obţinerea unor răspunsuri realiste din parte asiguraţilor".
Astfel, un prim element îl constituie faptul că nu am putut alege un eşantion reprezentativ de pacienţi care să completeze chestionarele de evaluare. Acest lucru se datorează faptului că pacienţii nu sunt obligaţi să completeze chestionarele, ceea ce determină un număr variabil de respondenţi (de exemplu, în unele judeţe am avut doar câte un asigurat care a completat chestionarul de evaluare, ceea ce determină existenţa unor procente nerealiste de care am fost nevoiţi să ţinem seama în analiza noastră). Al doilea element îl constituie atitudinea pacientului faţă de modul de completare a chestionarului - am observat că pe unele chestionare a fost aplicată parafa medicului curant, ceea ce poate determina o constrângere a pacientului care a optat pentru cele mai favorabile răspunsuri”, se arată în documentul postat pe site-ul CNAS.
Totodată, documentul mai notează că există posibilitatea ca unii pacienţi să fi completat în grabă chestionarele, doar pentru