Compania japoneză Sharp va deschide pânã la finele lunii septembrie un birou în România, ale cărui obiective sunt pe termen mediu atingerea unei cote de 5% pe piaţa produselor electronice şi vânzări de 8-10 milioane de euro, a declarat preşedintele Sharp Electronics Europa de Est, Jacek Klekowski.
"În prezent, vânzările Sharp în România se situează sub acest obiectiv, cifra fiind sub potenţialul brandului, unul premium. Rezultatele mai puţin bune ale Sharp în România sunt efectul neînţelegerii specificului acestei pieţe de către firma care se ocupa cu distribuţia produselor noastre, care coordona operaţiunile de la Viena", a spus Klekowski. Vânzările companiei japoneze în România reprezintă în prezent mai puţin de 2% din piaţa produselor electronice.
Oficialul Sharp a adăugat că decizia privind deschiderea unui birou Sharp în România a luat în calcul dimensiunea pieţei locale şi dinamica Produsului Intern Brut (PIB). "De ce România? În primul rând, România are peste 20 milioane de locuitori, iar populaţia este relativ tânără comparativ cu alte state din Europa de Vest. De asemenea, numărul conexiunilor la Internet se apropie de 10 milioane, iar dinamica investiţiilor şi a Produsului Intern Brut (PIB) este crescătoare", a afirmat Klekowski.
El a evitat să prezinte valoarea investiţiei Sharp pentru deschiderea biroului în România, care va coordona şi operaţiunile din Bulgaria. "Politica companiei nu permite prezentarea cifrei. Vă asigur însă că fondurile vor fi pe măsura brandului", a spus reprezentantul Sharp, care a adăugat că va fi deschis şi un call-center. Extinderea Sharp pe piaţa din România, alături de înfiinţarea mai multor filiale europene Sharp, face parte din strategia de dezvoltare a activităţilor companiei japoneze pe mai multe pieţe din Europa de Est.
Gama de produse pe care filiala Sharp din România o va comercializa pe pi