Businessul lui Alessandro Amato şi Marian Mihart – cofondatorii reţelei de bijuterii şi ceasuri Cellini – intră de anul acesta într-o nouă epocă: cea a francizelor
După o perioadă în care au încetinit ritmul de extindere - doar unu-două magazine noi pe an -, Alessandro Amato şi Marian Mihart accelerează dezvoltarea afacerii Sodo Migliori România.
Însă o fac prudent: nu singuri, ci alături de un partener local. Şi nu în provincie, ci în Bucureşti, care, în continuare, le acaparează cea mai mare parte din resurse şi atenţie. Este şi firesc, în condiţiile în care Capitala le aduce jumătate din încasări - „Din şapte cumpărători de lux, cam cinci locuiesc în Bucureşti. Aici avem puţin mai mult de 10% din populaţia ţării“, face o paranteză Alessandro Amato, general manager al Sodo Migliori.
Primul val al strategiei lor de expansiune prin francize se va materializa chiar în luna octombrie, prin inaugurarea, în mallul Promenada din nordul Capitalei, a trei noi magazine monobrand – Cellini, Tissot şi Swatch. „Consolidarea e şi acum extrem de importantă. Nu vrem să ne extindem de dragul extinderii (...) În Promenada vom avea un partener. E o firmă românească, cu creştere a afacerilor în fiecare an (nu au dorit să îi precizeze încă numele - n.red.)“, spune Amato; compania a mai acordat o franciză, la Braşov.
Dar Amato nu se gândeşte doar la consolidarea şi lărgirea portofoliului deja existent, ci şi la aducerea de noi lanţuri de retail. „Sunt nişte tratative pe zona de fashion, dar trebuie să vedem în primul rând cum reacţionează piaţa la supraimpozitarea luxului (de la 1 septembrie 2013 – n.red.). În funcţie de asta decidem“, explică Amato. Sodo Migliori a făcut primul pas pe piaţa de modă de lux în 2009, când a deschis primul magazin monobrand Paul&Shark – brand italian de îmbracăminte casual-sport. Un an mai târziu a adus şi Gucci în Bucureşti. Da