Microsoft, nume sinonim până acum câţiva ani cu inovarea, progresul şi democratizarea computerului, încă nu şi-a găsit locul în noua ordine a pieţei IT, transformată de revoluţia mobilă, reţelele de socializare online şi înflorirea serviciilor de cloud.
Deşi şi-a menţinut performanţele financiare solide, compania nu a reuşit să se adapteze suficient de rapid la migrarea consumatorilor către mobilitate - smartphone-uri şi tablete - sau la mişcările din publicitatea online, unde Facebook a revendicat rapid o felie importantă din bugete. Totodată, compania nu a profitat din plin de poziţia solidă construită în zona serviciilor destinate companiilor prin platforme precum Windows şi Office, reacţionând relativ târziu la tranziţia centrului de greutate al pieţei enterprise către „cloud„, fapt care a permis ascensiunea rivalilor.
STEVE BALLMER, ANGAJATUL CU NUMĂRUL 30 AL MICROSOFT ŞI PRIMUL MANAGER PUR-SÂNGE ADUS DE BILL GATES, a petrecut primii 20 de ani în companie construind un veritabil monopol şi răspândind software-ul Microsoft pe 97% din PC-urile din întreaga lume. Gates şi Ballmer au format un cuplu aparent de neoprit, completând-se reciproc şi luptând cu toate armele pentru a promova şi proteja Windows, Office şi celelalte produse ale companiei. În cei 13 ani care au urmat, cu Ballmer trecut în poziţia de CEO, Microsoft a încercat fără succes să caute un nou hit, să regăsească succesul răsunător, şi s-a regăsit de mai multe ori într-o situaţie deloc familiară: aceea de challenger, de concurent care a ratat startul si trebuie să vină din urmă, de combatant depăşit tactic de inamici.
Ballmer, în vârstă de 57 de ani, din care mai bine de 30 petrecuţi la Microsoft, a anunţat săptămâna trecută că se va retrage, în termen de 12 luni, din funcţia de CEO al celui mai mare dezvoltator de software din lume. În timpul carierei sale, Microsoft a t