Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut în august cu 9,6%, la 4.176 de unităţi, în timp ce piaţa s-a contractat cu 5,5%, la 214.044 de unităţi, potrivit datelor publicate marţi de oficiul german pentru înmatriculări auto KBA.
Cota de piaţă a Dacia situat în august la nivelul de 2%.
Din totalul de 33 de mărci analizate, 21 au avut o evoluţie negativă a înmatriculărilor. Liderul pieţei, Volkswagen, a consemnat un declin al înmatriculărilor de 16,7%, la 39.923 de vehicule.
Înmatriculările mărcii Renault, care face parte din grupul cu acelaşi nume, alături de Dacia, au crescut cu 1,4%, la 7.687 autoturisme.
În primele opt luni ale anului, vânzările Dacia în Germania au urcat cu 3,9%, la 31.777 autoturisme, conferind mărcii o cotă de piaţă de 1,6%.
Piaţa germană s-a contractat în primele opt luni cu 6,6%, la 1.969.820 de autoturisme, şi numai 6 mărci din 33 au avut o evoluţie pozitivă.
Liderul VW a înregistrat un declin de 9,3% al înamatriculărilor în această perioadă, la 420.396 de autoturisme, şi a avut o cotă de piaţă de 21.3%. Înmatriculările mărcii Renault au scăzut cu 8,8%, la 65.621 de maşini.
Germania a fost anul trecut a doua mare piaţă pentru Dacia, după Franţa.
Înmatriculările de automobile Dacia în Franţa au crescut cu 5,8% în primele opt luni din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 62.829 unităţi, pe o piaţă în scădere cu aproape 10%, marca românească înregistrând cea mai solidă creştere, la egalitate cu Toyota.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menţinut totuşi lider, iar cele mai mari pieţe de desfacere au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia.
Franţa a dominat în 2012 topul vânzărilor