Traseul mocăniţei de la Moldoviţa, care parcurge în momentul de faţă zece kilometri şi jumătate, ar putea fi extins cu încă aproximativ cinci kilometri, pentru a ajunge până la Mănăstirea Moldoviţa, ceea ce i-ar aduce în mod cert o sporire semnificativă a numărului de clienţi. Proprietarul mocăniţei, austriacul Georg Hocevar, preşedintele Asociaţiei pentru Păstrarea Liniilor Ferate Înguste din România, a anunţat că este dispus să facă în cel mai scurt timp investiţia necesară, care ar presupune montarea de şine interioare înguste peste ecartamentul linie ferate a CFR. Problema este că deşi linia a fost abandonată după inundaţiile din 2010, oficial aceasta fiind în conservare, CFR nu se arată dispusă să cedeze cei cinci kilometri din infrastructură decât prin vânzare ori prin închiriere la un preţ considerat exorbitant de austriac.
Argumentele investitorului austriac
Investitorul austriac spune însă că investiţia pe care o va face va aduce mai mulţi turişti în zonă, care nu se vor opri doar la mocăniţă, şi a cerut sprijin autorităţilor, de la Consiliul Judeţean Suceava şi până la responsabilii ministeriali din turism, pentru ca CFR să perceapă o taxă simbolică ori să cedeze cu titlu gratuit porţiunea de 5 kilometri.
„Am luat la cunoştinţă că linia CFR Vama-Moldoviţa este închisă, iar şansele pentru a fi redeschis traficului pe această linie, din partea CFR, sunt egale cu zero. Împreună cu primăriile din Vatra Moldoviţei şi Moldoviţa solicităm să preluăm tronsonul Vatra Moldoviţei-Moldoviţa deoarece ar fi o prelungire ideală a traseului nostru turistic spre Mănăstirea Moldoviţa. Ar fi păcat dacă tronsonul respectiv ar fi dezafectat, în loc să-i fie dată o utilitate în scop turistic”, se arată în una din hârtiile oficiale trimise către CFR SA de Asociaţia pentru Păstrarea Liniilor Ferate Înguste din România.
Răspunsul din partea companiei